Sunday, October 31, 2010

Resah

Terkadang aku terfikir...

untuk apa aku di hidupkan..?

untuk apa aku di jadikan...?

Sesungguhnya semua ciptaan Allah tiada yang sia- sia...

Allah... tidak pernah berfikir atau berkira- kira...

Berlainan dengan sifat manusia yang seringkali berkira- kira...

"Kalau buat camni nanti jadi macam mane ha..?"

Percayalah!!!

Percayalah kepada kehendak Allah...

Semua yang terjadi atas kehendakNya...

Ikhtiar, usaha dan tawakkal adalah pilihan kita....

Bergantunglah sepenuhnya kepada Allah....

Sesungguhnya hanya dia yang tahu apa yang terbaik untuk diri kita....

SEKARANG!!!

Masa untuk membuat pilihan...

Ya Allah... bantulah hambaMu ini...

aku amat memerlukan pertolongan Mu....

Tunjuki lah aku jalan yang lurus....


Puteri, PJ.

No comments:

Post a Comment